پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده

پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده

پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده

پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده دارای ۱۰ سوال بوده و هدف آن بررسی عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت است .

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد.
تعداد صفحه:۳
نوع فایل:word.

مدیریت عملکرد، حوزه‌ای از منابع انسانی است که می‌تواند بیشترین سهم را در بهبود عملکرد سازمان داشته باشد. هدف از استراتژی‌های مدیریت عملکرد، افزایش اثربخشی سازمان، افزایش بهره‌وری کارکنان و گروه‌ها و کسب سطح بالاتری از مهارت، شایستگی و افزایش تعهد و انگیزه در کارکنان است.

استراتژی‌های مدیریت عملکرد اهداف عمده زیر را دنبال می‌کنند:
-کمک به نیروی انسانی در جهت بهبود عملکرد.
-توسعه و پرورش کارکنان در جهت طی مسیر شغلی.
-استفاده از نظرات کارکنان برای بهبود سازمان.
-مشارکت و تشویق کارکنان.
-کشف نقاط قابل بهبود و برنامه‌ ریزی برای بهبود آن ها. (دسلر، ۲۰۰۵).

سازمان یادگیرنده:

( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می‌کند، که منعکس کننده دانش و دیدگاه‌های جدید باشد.

در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است، که با قدرت و به صورت جمعی، یاد می‌گیرد و دائماً خودش را به‌نحوی تغییر می‌دهد، که بتواند با هدف موفقیت مجموعه سازمانی، به نحو بهتری اطلاعات را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کند.

نظریه پرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه می‌باشد. سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سیستم‌ها، با تکیه بر درس‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به‌طور پیوسته، عملکرد خود را تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.

جهت دانلود پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 15,000 – خرید و دانلود فایل

پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده

پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده دارای ۱۰ سوال بوده و هدف آن بررسی عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت است .

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد.
تعداد صفحه:۳
نوع فایل:word.

مدیریت عملکرد، حوزه‌ای از منابع انسانی است که می‌تواند بیشترین سهم را در بهبود عملکرد سازمان داشته باشد. هدف از استراتژی‌های مدیریت عملکرد، افزایش اثربخشی سازمان، افزایش بهره‌وری کارکنان و گروه‌ها و کسب سطح بالاتری از مهارت، شایستگی و افزایش تعهد و انگیزه در کارکنان است.

استراتژی‌های مدیریت عملکرد اهداف عمده زیر را دنبال می‌کنند:
-کمک به نیروی انسانی در جهت بهبود عملکرد.
-توسعه و پرورش کارکنان در جهت طی مسیر شغلی.
-استفاده از نظرات کارکنان برای بهبود سازمان.
-مشارکت و تشویق کارکنان.
-کشف نقاط قابل بهبود و برنامه‌ ریزی برای بهبود آن ها. (دسلر، ۲۰۰۵).

سازمان یادگیرنده:

( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می‌کند، که منعکس کننده دانش و دیدگاه‌های جدید باشد.

در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است، که با قدرت و به صورت جمعی، یاد می‌گیرد و دائماً خودش را به‌نحوی تغییر می‌دهد، که بتواند با هدف موفقیت مجموعه سازمانی، به نحو بهتری اطلاعات را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کند.

نظریه پرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه می‌باشد. سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سیستم‌ها، با تکیه بر درس‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به‌طور پیوسته، عملکرد خود را تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.

جهت دانلود پرسشنامه عملکرد نیروی انسانی در سازمان یادگیرنده بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 15,000 – خرید و دانلود فایل

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *