پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه و ابعاد آن

پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان

پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران توسط عزیزی مقدم (۱۳۸۶) و بر اساس ابعاد هوش چندگانه ساخته شده است و دارای ۲۵ سوال می باشد که برای هر يک از ابعاد هوش چند سوال  طراحی شده است.معلمان به خوبی از این حقیقت آگاهند كه كلاس پر ازدانش آموزانی است كه با یكدیگر متفاوتند . هر دانش آموز از یك فرهنگ متفاوت می آید. پیش زمینه فرهنگی و اقتصادی هر یك سطوح متفاوتی از علاقه ،روش های متفاوت ابراز وجود و نقاط ضعف متفاوت را ایجاد می كند.

تئوری هوش‌های چندگانه نظریه‌ای است آموزشی که اولین بار توسط هوارد گاردنر تنظیم و ارائه گردیده است. بر طبق این نظریه، دیدگاه‌های روان‌سنجی سنتی نسبت به هوش، بسیار محدود و ضعیف است. گاردنر نظریه‌اش را نخستین بار در کتاب «قاب‌های ذهنی: نظریه هوش چندگانه»، در سال ۱۹۸۳ ارائه کرد. به عقیده او همه انسان‌ها دارای انواع مختلفی از هوش هستند.او در کتاب خود، هشت نوع مختلف هوش را معرفی نموده و احتمال داده است که نوع نهمی نیز به عنوان «هوش هستی‌گرا» وجود داشته باشد.گاردنر می گوید این خیلی مهم است كه معلم تفاوتهای فردی میان دانش آموزان را خیلی جدی بگیرد آگاهی از تئوری هوش های چندگانه معلمان را بر می انگیزد تا روش های متفاوتی برای كمك به همه دانش آموزان كلاسشان بیابند. معلم باید آگاه باشدهر دانش آموز نیمرخ هوشی منحصر به فرد خودش را دارد كه می تواند بر یادگیری دانش آموز تاثیر بگذارد.

مشخصات پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۴
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 20,000 – خرید و دانلود فایل

 

پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران توسط عزیزی مقدم (۱۳۸۶) و بر اساس ابعاد هوش چندگانه ساخته شده است و دارای ۲۵ سوال می باشد که برای هر يک از ابعاد هوش چند سوال  طراحی شده است.معلمان به خوبی از این حقیقت آگاهند كه كلاس پر ازدانش آموزانی است كه با یكدیگر متفاوتند . هر دانش آموز از یك فرهنگ متفاوت می آید. پیش زمینه فرهنگی و اقتصادی هر یك سطوح متفاوتی از علاقه ،روش های متفاوت ابراز وجود و نقاط ضعف متفاوت را ایجاد می كند.

تئوری هوش‌های چندگانه نظریه‌ای است آموزشی که اولین بار توسط هوارد گاردنر تنظیم و ارائه گردیده است. بر طبق این نظریه، دیدگاه‌های روان‌سنجی سنتی نسبت به هوش، بسیار محدود و ضعیف است. گاردنر نظریه‌اش را نخستین بار در کتاب «قاب‌های ذهنی: نظریه هوش چندگانه»، در سال ۱۹۸۳ ارائه کرد. به عقیده او همه انسان‌ها دارای انواع مختلفی از هوش هستند.او در کتاب خود، هشت نوع مختلف هوش را معرفی نموده و احتمال داده است که نوع نهمی نیز به عنوان «هوش هستی‌گرا» وجود داشته باشد.گاردنر می گوید این خیلی مهم است كه معلم تفاوتهای فردی میان دانش آموزان را خیلی جدی بگیرد آگاهی از تئوری هوش های چندگانه معلمان را بر می انگیزد تا روش های متفاوتی برای كمك به همه دانش آموزان كلاسشان بیابند. معلم باید آگاه باشدهر دانش آموز نیمرخ هوشی منحصر به فرد خودش را دارد كه می تواند بر یادگیری دانش آموز تاثیر بگذارد.

مشخصات پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۴
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه سنجش میزان توجه دانش آموزان به هوش چندگانه  و ابعاد آن از نظر آموزگاران بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 20,000 – خرید و دانلود فایل

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *