پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی

پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی

پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی از ۲۵ گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان رضایتمندی بیماران سرپایی بکار می رود. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد.

رعایت حقوق بیماران و رضایت‌مندی آنان از خدمات ارائه شده موجب تسریع بهبودی، کاهش روزهای بستری و هزینه درمان بیماران می‌شود. رسالت يک نظام بهداشتي تامين سالمتي افراد جامعهمي باشد، تحقق اين هدف امکان پذير نخواهد بود مگر با ارائه خدمات مطلوب و ارائه خدمات مطلوب امکان پذير نخواهد بود مگر با کنترل و ارزيابي خدمات بهداشتي. يکي از راههاي کنترل و ارزيابي خدمات بهداشتي بررسي ميزان رضايت مندي بيماران ميباشد. از اين رو امروزه رضايتمندي بيمار به عنوان يکي از شاخص هاي مهم در کيفيت خدمات سالمت از طرف سازمان هاي بهداشتي درماني مورد توجه قرار گرفته و اندازه گيري آن کمک شاياني را به سازمانهاي بهداشتي-درماني جهت ارتقاء و بهبودي سطح کيفيت آنان نموده است.

رضایت بیمار تنها به عنوان وسیله ای برای افزایش تعهد بیمار در اجرای دستورات پزشکی مطرح نیست، بلکه به عنوان یکی از نتایجی محسوب می گردد، که تلاش سازمان برای رسیدن به آنهاست. رضایت بیمار از خدمات ارائه شده، از اهداف مهم فعالیت های گروه درمانی است که در ارتقای سلامتی بیمار تأثیر بسزایی دارد. خدمات ارائه شده باید در رابطه با نیازهای بیماران باشد، تا باعث رضایتمتدی و خشنودی آنها گردد. رضایت مشتری، ابزاری مهم در اندازه گیری کیفیت خدمات در سیستم های بهداشتی و درمانی می باشد (مصدق راد، ۱۳۸۲). به طور کلی برای بیمار، خدمات بهداشتی و درمانی باید دارای ویژگی های زیر باشد تا رضایت او را تضمین نماید: اثربخشی، کارایی، کیفیت، از عهده برآمدن، موجود بودن، در دسترس بودن، عمومیت، جامعیت، عادلانه بودن، به موقع بودن و مناسب بودن. (مصدق راد، ۱۳۸۳).

 

مشخصات پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۴
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 20,000 – خرید و دانلود فایل

 

 

پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی از ۲۵ گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان رضایتمندی بیماران سرپایی بکار می رود. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد.

رعایت حقوق بیماران و رضایت‌مندی آنان از خدمات ارائه شده موجب تسریع بهبودی، کاهش روزهای بستری و هزینه درمان بیماران می‌شود. رسالت يک نظام بهداشتي تامين سالمتي افراد جامعهمي باشد، تحقق اين هدف امکان پذير نخواهد بود مگر با ارائه خدمات مطلوب و ارائه خدمات مطلوب امکان پذير نخواهد بود مگر با کنترل و ارزيابي خدمات بهداشتي. يکي از راههاي کنترل و ارزيابي خدمات بهداشتي بررسي ميزان رضايت مندي بيماران ميباشد. از اين رو امروزه رضايتمندي بيمار به عنوان يکي از شاخص هاي مهم در کيفيت خدمات سالمت از طرف سازمان هاي بهداشتي درماني مورد توجه قرار گرفته و اندازه گيري آن کمک شاياني را به سازمانهاي بهداشتي-درماني جهت ارتقاء و بهبودي سطح کيفيت آنان نموده است.

رضایت بیمار تنها به عنوان وسیله ای برای افزایش تعهد بیمار در اجرای دستورات پزشکی مطرح نیست، بلکه به عنوان یکی از نتایجی محسوب می گردد، که تلاش سازمان برای رسیدن به آنهاست. رضایت بیمار از خدمات ارائه شده، از اهداف مهم فعالیت های گروه درمانی است که در ارتقای سلامتی بیمار تأثیر بسزایی دارد. خدمات ارائه شده باید در رابطه با نیازهای بیماران باشد، تا باعث رضایتمتدی و خشنودی آنها گردد. رضایت مشتری، ابزاری مهم در اندازه گیری کیفیت خدمات در سیستم های بهداشتی و درمانی می باشد (مصدق راد، ۱۳۸۲). به طور کلی برای بیمار، خدمات بهداشتی و درمانی باید دارای ویژگی های زیر باشد تا رضایت او را تضمین نماید: اثربخشی، کارایی، کیفیت، از عهده برآمدن، موجود بودن، در دسترس بودن، عمومیت، جامعیت، عادلانه بودن، به موقع بودن و مناسب بودن. (مصدق راد، ۱۳۸۳).

 

مشخصات پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی

روایی و اعتبار :دارد.
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۴
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه رضایتمندی بیماران سرپایی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 20,000 – خرید و دانلود فایل

 

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *