آرشیو های :

پرسشنامه ی اضطراب اسپنس-SCAC

پرسشنامه ی اضطراب اسپنس-SCAC

پرسشنامه ی اضطراب اسپنس-SCAC : اگر چه مردمان عادی تفاوتی میان استرس و اضطراب قایل نیستند و غالبا آنها را به صورت مترادف بکار می گیرند، اما در تعریف این دو را میتوان اینگونه از هم جد نمود. استرس را میتوان یک حالت و یا یک تجربه روانی و جسمانی خاصی تعریف نمود  که گذرا و موقتی می باشد. برای مثال دانشجویی که از ارایه کنفرانس دچار ترس می شود. و یا دانش آموزی که استرس امتحان دارد و یا فردی که در اولین برخورد با جنس مخالف دچار استرس می شود.

اگر چه مردمان عادی تفاوتی میان استرس و اضطراب قایل نیستند و غالبا آنها را به صورت مترادف بکار می گیرند، اما در تعریف این دو را میتوان اینگونه از هم جد نمود. استرس را میتوان یک حالت و یا یک تجربه روانی و جسمانی خاصی تعریف نمود  که گذرا و موقتی می باشد. اما اضطراب همانند استرس دارای علایم مشابه جسمانی و روانی می باشد با این تفاوت که این علایم در فرد بصورت مزمن و پایدار در می آید. بنابراین می توان گفت اضطراب ماحصل استرس های مداومی است که فرد در طول زندگی آن را تجربه نموده است. برای مثال اگر چنانچه مثالهایی که در باره استرس گفته شد ادامه پیدا کند در طولانی مدت بصورت مزمن و بیمارگونه خود را نشان می دهد که می توان آن را اضطراب نامید.دلشوره همان حالات جسمانی اضطراب و استرس می باشد.بنابر این استرس و اضطراب و دلشوره یک حالت نابسامان و درهم ریختگی جسمانی مخصوصاْ در قفسه سینه همراه با یک نگرانی فکری می باشد که هشداریست برای وقوع یک اتفاق واقعی و یا خیالی .

پرسشنامه ی اضطراب اسپنس-SCAC : اگر چه مردمان عادی تفاوتی میان استرس و اضطراب قایل نیستند و غالبا آنها را به صورت مترادف...

ادامه مطلب »

پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی

پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی

پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی شامل ۵۰ گویه می باشد.تعالی به ایجاد توازن و جلب رضایت تمامی ذی نفعان بستگی دارد. سازمانهای متعالی همواره و به سرعت در برابر تغییر نظامها و انتظارات ذی نقعان چابک ،منعطف و پاسخگو هستند(ریاحی ،۱۳۸۵).در این پژوهش منظور از تعالی سازمانی نمره اي است كه کارکنان به سوالات ۵۰گویه ای پرسشنامة می دهند.این پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت می باشد که از ۱ تا ۴ نمره گذاری شده است.

به دو طریق می توان از تحلیل این پرسشنامه استفاده کرد
A. تحلیل بر اساس مولفه¬های پرسشنامه
B. تحلیل بر اسا س میزان نمره به دست آمده

تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه
به این ترتیب که ابتدا پرسشنامه ها را بین جامعه خود تقسیم و پس از تکمیل پرسشنامه¬ها داده ها را وارد نرم افزار اس پی اس اس کنید. البته قبل از وارد کردن داده ها شما باید پرسشنامه را در نرم افزار اس پی اس اس تعریف کنید و سپس شروع به وارد کردن داده ها کنید.

چگونگی کار را برای شفافیت بیشتر به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم
مرحله اول. وارد کردن اطلاعات تمامی سوالات پرسشنامه ( دقت کنید که شما باید بر اساس طیف لیکرت عمل کنید مثلا اگر شخصی سوال ۷ پرسشنامه را خیلی کم انتخاب کرده است شما باید در پرسشنامه در جلوی سوال ۷ عدد ۱ ( خیلی کم ) را بگذارید. مرحله دوم. پس از وارد کردن داده های همه سوالات، سوالات مربوط به هر مولفه را کمپیوت(compute) کنید. مثلا اگر مولفه اول X و سوالات آن ۱ تا ۷ است شما باید سوالات ۱ تا ۷ را compute کنید تا مولفه x ایجاد شود.

به همین ترتیب همه مولفه ها را ایجاد کنید و پس از این کار در نهایت شما باید همه مولفه ها که ایجاد کردید را با هم compute کنید تا این بار متغیر اصلی تحقیق به وجود بیاید که به طور مثال متغیر مدیریت دانش یا … است.
مرحله سوم. حالا شما هم مولفه¬ها را به وجود آورده اید و هم متغیر اصلی تحقیق را؛ حالا می توانید از گرینه آنالیز هر آزمونی که می خواهید برای این پرسشنامه( متغیر) بگیرید.مثلا می توانید آزمون توصیفی( میانگین، انحراف استاندارد، واریانس) یا می توانید آزمون همبستگی را با یک متغیر دیگر بگیرید.

مشخصات پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی

روایی و اعتبار :دارد
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۷
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 35,000 – خرید و دانلود فایل

پرسشنامه استاندارد تعالی سازمانی شامل 50 گویه می باشد.تعالی به ایجاد توازن و جلب رضایت تمامی ذی نفعان بستگی دارد. سازمان...

ادامه مطلب »

آزمون مازهای پورتئوس

آزمون مازهای پورتئوس

آزمون مازهای پورتئوس یک آزمون هوشی غیر کلامی است. در این آزمون، فرد باید کار را با مازهای ساده شروع کند و در گام های بعدی مازهای پیچیده تری را تکمیل نماید. برای تکمیل هریک از مازها آزمودنی باید راه ورودی تا خروجی ماز را با مداد رسم کند. برای موفقیت در این آزمون، فرد باید بتواند لحظاتی قبل از حرکت دادن مداد روی ماز، مسیر صحیح را شناسایی نموده و نقشه گردشهایش به چپ یا راست را در ذهن نگه دارد. به همین دلیل این آزمون را آزمون برنامه ریزی ذهنی بحساب می آورند. پرتئوس معتقد است این آزمون توانایی پیش بینی و برنامه ریزی فرد را اندازه گیری می کند. اجرا و تفسیر این آزمون نیازمند آموزش تخصصی است.

 

آزمون ماز پورتئوس برای تمامی گروه ‌های پسران و دختران ۸ تا ۱۱ ساله از روایی قابل قبول آماری برخوردار است . به غیر از گروه پسران ۱۰ ساله که همبستگی به دست آمده ۱۷۰۵/۰ است و فقط در سطح a =0/10 یعنی با ۹۰ درصد اطمینان معنی‌ دار است. آزمون ماز پورتئوس برای تمامی گروه ‌های پسران و دختران ۸ تا ۱۱ ساله از روایی قابل قبول آماری برخوردار است.  و در دو سطح a =0/01 و a =0/0001 معنی ‌دار می ‌باشد.

عملکرد دختران و پسران در آزمون ماز پورتئوس یکسان بوده است و در هر چهار گروه پسران و دختران ۸ تا ۱۱ ساله از لحاظ آماری تفاوت معنی‌ داری وجود نداشت.عملکرد گروه سنی مسن ‌تر در تمامی سنین ۸ تا ۱۱ ساله برای هر دو گروه پسر و دختر بهتر از گروه سنی کم‌ سن ‌تر است و از لحاظ آماری معنی ‌دار بوده است ، به غیر از گروه دختران ۱۱ ساله در برابر دختران ۱۰ ساله که فقط در یک سطح a =0/05 معنی ‌دار بوده است.

مشخصات آزمون آزمون مازهای پورتئوس

روایی و اعتبار :دارد
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۳۲
نوع فایل:word

ضمیمه: کارتهای پروتئوس

جهت دانلود آزمون مازهای پورتئوس بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 55,000 – خرید و دانلود فایل

 

آزمون مازهای پورتئوس یک آزمون هوشی غیر کلامی است. در این آزمون، فرد باید کار را با مازهای ساده شروع کند و در گام های بعد...

ادامه مطلب »

آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل دست و جهت يابي كودكان ۴ تا ۶ ساله

آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل

آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل دست و جهت يابي كودكان ۴ تا ۶ ساله:هدف تأیین میزان کنترل دست چپ و راست و فعال کردن دو نیمکره مغزاست. به منظور بالا بردن حداکثر ظرفیت توانایی ذهنی، جهت یابی، تشخیص کودکان بدتکلم و دیرآموز است.آزمون سانتوچي يك آزمون مداد كاغذي است و از ده شكل تشكيل شده است قبيل از اجرا هر يك از تصاوير صفحات آخر را روي كارتهاي ۱۱* ۵/۷ سانتيمتر بطور جداگانه رسم كنيد.  اندازه شكلهايي كه در صفحات آخر ارائه شده است كاملاً استاندارد مي باشد. موقع ترميم سعي كنيد بزرگتر يا كوچكتر رسم نكنيد زيرا اگر بزرگتر كشيده شود مشكل تر مي شود و در صورت كوچكتر كشيدن آسان تر خواهد شد.

كاربردآزمون:

الف: تشخيص كودكانيكه كنترل دستشان ضعيف است.
اگر كودكي در ترسيم زاويه ها مشكل داشته باشد كنترل دست او ضعيف است و با تمرين قابل اصلاح مي باشد.ب: كودكاني كه مشكل جهت يابي دارند، يعني جهت ها را تشخيص نمي دهند، بهبودي اين كودكان دشوار است وتمرين و وقت زيادي را براي درمان لازم دارند.
ج : از اين آزمون براي تشخيص كودكان بد تكلم و ديرآموز استفاده شده است.

دستوراجرا:

يك برگ كاغذ سفيد بي خط و يك عدد مداد سياه در اختيار كودك قرار مي دهيم ( خط كش و پاك كن نبايد در اختيار كودك قرار داد).پس از آماده نمودن شرايط آزمون و كودك،كارتها را يك يك به ترتيب اول كارت A ( اين كارت تمريني است و نمره ندارد ) سپس كارتهاي۱ تا ۹ را در اختياركودك قرار مي دهيم و به او مي گوئيم ” يكي مثل اين روي كاغذ رسم كنيد ). دراين آزمون زمان نامحدود است و در طول مدت ترسيم كارت تصوير در جلو كودك و در سمت چپ او قرار دارد. اگر كودك جاي كارت را تغيير داد و مزاحم ترسيم او نبود اشكال ندارد ولي مواظب باشيد جهت را تغيير ندهد و در صورت تغيير جهت آن را اصلاح نمائيد.

مشخصات آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل دست و جهت يابي كودكان ۴ تا ۶ ساله

روایی و اعتبار :دارد
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۱۳
نوع فایل:word

جهت دانلود آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل دست و جهت يابي كودكان ۴ تا ۶ ساله بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 50,000 – خرید و دانلود فایل

آزمون هوشی سانتوچي براي تشخيص كنترل دست و جهت يابي كودكان 4 تا 6 ساله:هدف تأیین میزان کنترل دست چپ و راست و فعال کردن دو...

ادامه مطلب »

پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل

پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران

پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل:مفهوم شهرت سازمانی به عنوان یک ارزیابی اي که ذینفعان مختلف از توانایی شرکت جهت انجام انتظاراتشان انجام داده اند (فامبران و وان، ۲۰۰۳، ص ۱۳-۱۷).  یک سیستم جمعی از اعتقادات ذهنی اعضاي یک گروه اجتماعی (بروملی ، ۲۰۰۲، ص ۳۵-۵۰) و نشانگر آنچه که در ذهن جامعه چندگانه درباره رفتارهاي گذشته سازمان و ویژگی هاي مرتبط وجود دارد (گرانیک و هانگ ، ۲۰۰۲، ص) تعریف شده است.

مخصوصاً از دیدگاه تجار ي، شهرت سازمانی به عنوان اعتقادات بازاري ها درباره ویژگی استراتژ یکی شرکت ، مشخصه بارز ي که به شرکت نسبت می دهند، احترامی که جامعه براي شرکت قایل است (فرامبران و وان، ۲۰۰۳، ص ۱۳-۱۷).  اعتقادات جمعی که در زمینه سازمانی درباره هویت و برجستگی شرکت وجود دارد (ریندوا و کوثا، ۲۰۰۱، ص ) و نمایانی و مطلوبیت رسانه اي که توسط شرکت به دست آمده است (فامبران و وان، ۲۰۰۳، ص ۱۳-۱۷)، تعریف شده است.پرسشنامه شهرت سازمانی توسط فامبران و وان ریل (۲۰۰۳) تهیه شده است که مشتمل بر ۲۶ گویه است و هدف آن بررسی میزان اعتبار سازمان به لحاظ شهرت سازمانی میباشد.نمره گذاری این پرسشنامه بصورت طیف لیکرت می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالف»، «مخالف»، «نه موافق نه مخالف»، «موافق» و «کاملاً موافق» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته می شود.

مشخصات پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل

روایی و اعتبار :دارد
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۸
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 25,000 – خرید و دانلود فایل

پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل:مفهوم شهرت سازمانی به عنوان یک ارزیابی اي که ذینفعان مختلف از توانایی شرکت جهت ا...

ادامه مطلب »

مقیاس شیوه برخورد در اختلافات زناشویی اشتراوس و همکاران

مقیاس شیوه برخورد در اختلافات زناشویی

مقیاس شیوه برخورد در اختلافات زناشویی اشتراوس و همکاران:هرقدرهم که زوجین با هم خوب باشند، باز هم در زندگی زمانهایی وجود دارد که باهم اختلاف پیدا می کنند و ازیکدیگر دلخور می شوند، از هم انتظارات متفاوتی دارند، یا به علت قرار داشتن در وضعیت روانی نامساعد یا خستگی و دلایل دیگر با هم به مشاجره می پردازند. به علاوه هر زوج راهکارهای متفاوتی رابرای حل اختلافات خود به کار می برند. در این پرسشنامه فهرستی از رفتارهایی که ممکن است در زمان مشاجره رخ دهند، ارايه شده است.

مقیاس شیوه های برخورد در اختلافات زناشویی،نسخه تجدید نظر شده ی مقیاس مقیاس روشهای برخورد دراختلافات زناشویی است که درسال ۱۹۹۶ توسط اشتراوس ،هامبی ،بونی، مک کویوشوکرمن به منظور ارزیابی پنج خورده مقیاس خشونت جسمی، خشونت روانی،آزار جنسی،آزار کلامیو آسیب ساخته شده است.دراین مقیاسبه منظور سنجش زیر مقیاس آزار جنسی از ۷عبارت،خشونت جسمی ۱۲ عبارت،خشونت روانی(عاطفی ۷عبارت،آزار کلامی ۶عبارت وآسیب از۶ عبارت استفاده شده است.زیر مقیاس آزار جنسی شامل ۳سطح آزار(اصرار،تهدید به خشونت،خشونت عملی)و ۳نوع فعالیت جنسی(تناسلی،مقعدیودهانی)است.زیرمقیاس آزار کلامی نیزبه دو سطح عاطفی وشناختی تقسیم شده است.

مقیاس شیوه برخورد در اختلافات زناشویی اشتراوس و همکاران:هرقدرهم که زوجین با هم خوب باشند، باز هم در زندگی زمانهایی وجود...

ادامه مطلب »