آرشیو های :

پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا : سیاهه ي نگرش تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTDI) فاشیون در تلاشی شش دوره در طي دو سال و در برای تعریف توافقی بر سر گرایش به تفکر انتقادی به شیوه ی دلفی از ۴۶ متخصص حوزه های مختلف خواست تا آن را تعریف کنند. شرکت کنندگان در این طرح هسته ی اصلی مهارت های شناختی و بعد گرايش و خرده مهارت های آن را تعیین کرده و ویژگی های متفکر ایده آل را متذکر شدند.. این ابزار بر اساس تعریف مفهومی و نه شیوه های تجربی ایجاد شده است.

این آزمون بر این فرض بنا شده که فراگیران دارای تمایل شدید به خصیصه های متفکر انتقادی ایده آل، به احتمال بیشتری مهارت های تفکر انتقادی را رشد داده و به کار مي گیرند. اين پرسشنامه شامل ۷۵ گويه است كه مؤلفه هاي هفتگانه گرايش به تفكر انتقادي يعني حقيقت جويي با ۱۲ گویه، فكر باز با ۱۲ گویه، تحليلي بودن با ۱۱ گویه، سيتماتيك بودن با ۱۱ گویه، كنجكاوي با ۱۰ گویه، اعتماد به خود با ۹ گویه و كمال و پختگي با ۱۰ گویه را اندازه گيري مي كند. دانش آموزان موافقت یا مخالفت خود را با گویه ها به صورت مقیاس شش بخشی طیف لیکرت علامت می زنند.

مشخصات پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

فرمت:word

تعداد صفحات: ۶

روش اجرای پرسشنامه و نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

جهت دانلود پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 35,000 – خرید و دانلود فایل

پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا : سیاهه ي نگرش تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTDI) فاشیون در تلاشی شش دوره در طي دو...

ادامه مطلب »

پرسشنامه خشم در کودکان

پرسشنامه خشم در کودکان

پرسشنامه خشم در کودکان: خشم در اصطلاح، حالتی است که انسان در برخورد با ناکامی و محرومیت از خود نشان می دهد. ممکن است این آسیب رساندن به صورت بدنی یا به صورت کلامی باشد؛ برای مثال کودکی که موقع عبور کردن پا روی پای فرد دیگری می گذارد و فوراً عذرخواهی می کند، قطعاً عملش، یک عمل پرخاشگرانه نیست؛ اما اگر با برنامه ریزی قبلی این کار را بکند، این رفتار او از روی دشمنی است. اگر والدین و اعضای خانواده نتوانند خشم خود را از راهی غیر از پرخاشگری و عصبانیت بیان کنند، کودک هم فرصتی برای مهار کردن خشم خود و یادگیری این مهارت نخواهد داشت.

خشونت و پرخاشگری را می توان به پرخاشگری خصمانه(روان شناسان رفتار پرخاشگرانه ای را که به خاطر آسیب رساندن و صدمه زدن صورت می گیرد،)و پرخاشگری وسیله ای( پرخاشگری ای که به خاطر به دست آوردن پاداش صورت می گیرد) تقسیم بندی کرد.بنابراین رفتار پرخاشگرانه، رفتار عمومی است که با هدف از پیش تعیین شده صورت می گیرد. بیشتر پرخاشگری های کودکان از نوع وسیله ای است؛ زیرا اکثر آن ها برای اینکه اسباب بازی و خوراکی هایشان را به دست آورند، همدیگر را هل می دهند و یا می زنند و خیلی کم پیش می آید هدف شان آسیب رساندن به کسی باشد. بچه ها معمولاً جلوی پدر و مادر و دوستان و اعضای خانواده که به حمایت آن ها نیاز دارند، رفتار پرخاشگرانه بیشتری نشان می دهند که علت آن نیز جلب توجه و حمایت کردن آن ها از نظرات و خواسته هایشان می باشد.

کودکان به سرعت می فهمند که از راه خشم و تندخویی، می توانند به خواسته ها و نیازهایشان برسند؛ حتی روان شناسان گفته اند: نوزادان در سن سه تا چهار ماهگی علائمی از خود نشان می دهند که بر خشم و عصبانیت آن ها دلالت دارد.کودک به طور فطری می داند که باید با ناملایمات بجنگد. همان طور که خداپرستی، نوع دوستی، خودخواهی، گریه کردن هنگام گرسنگی و درد و… غریزی هستند؛ خشم نیز تکوینی و غریزی است که خداوند از ابتدا درون او قرار داده تا به وسیلة آن خودسازی کند و در کوره راه های پر فراز و نشیب زندگی شکست نخورد. دوران کودکی با توجه به نحوه تأثیرگذاری خشونت در زندگی او توسط متخصصین علوم رفتاری کودک مورد بررسی قرار گرفته شده است و روش های مفید برای کنترل این هیجان و بهره گیری از این دوران بیان شده است.

مشخصات پرسشنامه پرسشنامه خشم در کودکان

روایی و اعتبار :دارد
روش نمره گذاری و دستور العمل اجرا :دارد
تعداد صفحه:۳
نوع فایل:word

جهت دانلود پرسشنامه پرسشنامه خشم در کودکان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

RIAL 25,000 – خرید و دانلود فایل

پرسشنامه خشم در کودکان: خشم در اصطلاح، حالتی است که انسان در برخورد با ناکامی و محرومیت از خود نشان می دهد. ممکن است این...

ادامه مطلب »